Blog

Aan God en onze achterban

8 mei 2013 / Tijs en Kelly / 1 comentário

Vandaag was ik een financieel rapport aan het maken voor een kerk die ons wil steunen en voelde een mix van emoties: paniek, dankbaarheid, zorg, vertrouwen. En vooral een grote zekerheid dat God ons bewaard in zijn machtige hand.

We zeggen hier niet vaak wat over, maar het leven uit geloof, of, hoe ik het liever noem, uit goddelijke voorziening is erg uitdagend. Als je eenmaal op papier zet wat er nodig is voor het dagelijks leven en je inziet dat je niet zeker weet of dat geld die maand weer op je rekening zal staan is angstaanjagend maar ook bevrijdend. Dat het angstaanjagend is lijkt me vanzelfsprekend, en bevrijdend omdat we zien dat we niets in handen hebben. We zijn zendelingen die leven in volledige afhankelijkheid van de genade en voorziening van de Heer.

Als mensheid willen we altijd zeker van alles zijn. Garanties hebben. Maar als zendeling is niets gegarandeerd, en, eigenlijk, wie wel? Al heb je een super veilige baan, een zeer goed salaris en lijkt het of heel je leven veilig is, wie weet of je morgen gezond zult zijn? Of dat iets anders zal gebeuren? Ten diepste leven we allen uit geloof, uit de goddelijke voorziening. Als zendeling ben je hier  alleen (misschien) bewuster van.

Maar deze blogpost is vooral om God te bedanken voor zijn goedheid in zijn voorziening voor onze dagelijkse noden, en die ons nooit iets heeft laten missen, al wordt het leven met de dag duurder.
Maar ook om onze achterban te bedanken, die  elke maand weer iets opgeven om zo onze missie te steunen. Ik voelde me vandaag ontzettend dankbaar voor al de mensen die zo met ons mee wandelen. Mijn mond lachte, mijn ogen traanden en mijn hart was dankbaar. Een gebed kwam op voor een ieder van ze. Wat zouden we kunnen doen zonder hen?
Natuurlijk weet ik dat onze steun ten eerste van God komt, maar Hij gebruikt mensen om te zorgen voor onze noden. Daarom zijn we God en u allen eeuwig dankbaar. Ik weet dat het niet gemakkelijk is om elke  maand weer een beetje op te geven, dat er een open hart en liefde voor nodig is. Maar Tijs, ik en zeker de Heer vergeten dit niet.

Ik heb vele zendelingen gezien die het zendingsveld moesten verlaten omdat ze niet genoeg steun hadden. Vele die het erg moeilijk hadden. Ja, ik heb al veel gezien achter de schermen van het zendingsveld. Het stille lijden dat alleen in Gods handen gelegd kan worden, de lang niet zo mooie realiteit van het zendingsveld. Maar daarom zie ik, elke keer weer, als ik een rekening betaal of boodschappen doe, de genade en goedheid van de Heer zie en de liefde van onze supporters.

Heel hartelijk bedankt aan een ieder van jullie die met ons mee werken, ons helpen en steunen in de zending. Het zou onmogelijk zijn hier te werken zonder jullie hulp. Jullie steun is Gods wonder in ons leven.
Moge de Heer, in zijn oneindige genade en goedheid jullie allen rijk zegenen.

 

Nogmaals hartelijk bedankt

Kelly en Tijs

 



Share:

Reacties (1)

Hetty op 8 mei 2013

Mooi, blijf vooral ook dankbaar, dat doet me denken aan de preek van Tijs in januari. Als we dankbaar kunnen zijn voor wat we hebben, zijn we altijd rijk!

Reageer: